måndag 2 augusti 2010

Månadsavstämning Juli

Trots att semestern har varit kostsam så verkar Juli ha gått väldigt bra. Detta beror på några saker:

  1. Bra lön denna månaden
  2. Utbetalning från försäkringskassan på föräldradagar som jag har tagit ut under månaden. Detta kommer påverka min lön först nästa månad.
  3. Aktier och fonder har gått bra under månaden.
  4. Lite och små räkningar.

I vilket fall som helst så är jag inriktad på att nästa månad kommer att bli sämre igen. Så det gäller att lägga undan.

Dessutom har jag justerat resultatet för förra månaden. Resultatet slutade på –15500 och inte –17200 som jag skrev då. Tittade på fel rad i Excelarket.

image

Tillgångar minus skulder: +22000
Belåningsgrad hus: 75,0%
Skuldkvot: 180%

Status för våra mål för 2010

Buffertsparande: 82% av målet avklarat.

Aktier och fonder: Strategi klar

Sparande till barnen: Klart. 500 kr/barn och månad

Lån: Belåningsgrad 75%. Mål 72%. Har under april prioriterat ner detta mål något.

Privat: Källarprojektet har istor legat still under semestern. Nya tag är det som gäller!

Jobb: Hoppas kunna jobba en del hemifrån under perioden.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails