torsdag 8 april 2010

När slösa kom på besök

Hon var hemma hos oss igår. Det blev inköp av en ny minidator och skrivare vilket inte var helt planerat men inte helt oväntat heller. Vår gamla skrivare var på upphällningen men fungerade än så länge. Datorn är ett komplement till vår befintliga "data-park" där detta blir en surfdator som ska stå i köket för alla att använda samt åka med oss på semestrar med husvagnen. Då kompletterad med ett 3G-modem som inte är införskaffat ännu.
Varken skrivaren eller datorn var absolut nödvändiga inköp vilket får mig att få lite dåligt samvete. Det hade troligtvis varit klokare att slängt in hela summan på Avanza Zero eller liknande. Men, man får inte glömma att faktiskt använda en del. Bara pengar på banken gör dig inte lycklig utan det gör det du kan göra med dem. Eller är det något jag skriver bara för att lugna mitt samvete?
Slösa var hemma hos oss igår, när var hon hos dig senast?

3 kommentarer:

  1. Det är rätt inställning, man ska unna sig saker ibland och inte få dåligt samvete så fort man spenderar pengar på något dyrare. Så länge man inte gör totalt onödiga inköp :)

    Slösa var på besök här i förrgår. Ett stycke Playstation 3 på Tradera blev det. Till ett mycket bra pris kan tilläggas, 33% under marknadspris.

    SvaraRadera
  2. Skönt att det är fler än jag som "syndar" ibland!

    Har du fått joystick-tumme än?

    SvaraRadera
  3. Joysticktumme? Nej, mina tummar är härdade av spelande sen barnsben så sådant drabbar inte mig längre ;P

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails