onsdag 14 april 2010

Minskat i aktier

Har idag minskat min portfölj något i aktier. Har sålt hela mitt innehav i Industrivärden C som har haft en bra utveckling (+20%) så länge jag har haft den, vilket endast är sedan årsskiftet Jag vill nu säkra den vinsten och ha lite större likvid ett tag eftersom jag tror, liksom fler med mig, att börsen kommer att gå i sidled eller backa framöver. Rätt eller fel? Som vanligt, den som lever får se.

Eventuellt blir det några fler försäljningar, helt eller delvis, de kommande veckorna.

Hur tänker ni när det gäller att säkra sig när man förväntar sig att börsen kommer att backa?

1 kommentar:

  1. Hade jag suttit på stabila utdelningsaktier hade jag nog inte brytt mig så mycket, eventuellt satt in stopp loss. I nuläget ligger jag dock utanför med majoriteten av mitt kapital i väntan på en nedgång.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails