tisdag 27 april 2010

Deklarationen avklarad

Satt med deklarationen i går kväll och gjorde så pass färdigt att det bara är att trycka på godkänd för att skicka in den via nätet. Några duster med ROT-avdraget blev det eftersom vi hade använt oss av två olika system förra året. Dessutom blev det till att fylla i den kära K4-blanketten.

Nu för tiden är det hela ganska så enkelt. Det mesta är ju ifyllt från början och man behöver endast kontrollera att det stämmer vilket det alltid har gjort för mig. Det är om man vill göra något avdrag eller liknande som man får anstränga sig lite. Jag minns när jag var liten och mina föräldrar satt med deklarationen flera kvällar för att få ihop det och då hade de “vanliga” jobb och inga speciella sparanden eller liknande.

För den som har tid över och är intresserad så hittade jag Deklarationen 100 år från 2003 på skatteverkets hemsida. Där kan man se exempel på hur deklarationen såg ut förr.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails