fredag 16 april 2010

Tankevurpa hos Nordea?

Nordea erbjuder nu sina yngre kunder tillsammans med diverse rabatter på kort och banktjänster även ett Check-in music konto. Check-in music är vad jag förstår en utmanare till Spotify men endast med Universal musics utbud, med vilka Nordea samarbetar i detta fallet.

Nu undrar jag om det är detta man efterfrågar som bankkund?
Jag gör det inte!

Jag var kund hos Nordea för ca 5-6 år sedan då jag bytte bank i och med vårt husköp. Hade jag inte köpt hus hade jag antagligen bytt bank ändå för jag var grymt besviken på service och internet lösningar. Dessutom tyckte jag då att de var väldigt duktiga att ta ut avgifter på det mesta.

Det verkar fortfarande vara något liknande när det gäller avgifterna. Även Check-in music har en månadsavgift på 25 kr men är fritt de första 3 månaderna.

Nä, Nordea. Jag är än idag glad över att jag inte är kund hos er då sådana här satsningar inte gör banktjänsterna bättre och mig som kund inte lyckligare. Skomakare, bliv vid din läst.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

  1. Jag håller definitivt med om detta. Fattar inte varför de lägger tid på att göra massa meningslösa musiktjänster. De borde lägga tid på att sänka sina avgifter och istället och göra livet enklare för deras privatkunder.

    Själv håller jag sakta men säkert på att föra över mina tillgångar från Nordea.

    SvaraRadera
  2. Hmm...men om folk får gratis musik (bara i tre mån visserligen) kanske de glömmer bort att vara missnöjda över service och höga avgifter?

    Haha..

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails