tisdag 8 december 2009

Fond och aktiestopp

Jag tycker inte om utvecklingen den senaste tiden. Jag är ingen analytiker av rang utan brukar samla på mig kunskap och sedan gå rätt så mycket på känslan. Just nu känns det tungt.

  • “Krisen i Dubai” kan mycket väl vara det som behövs för att sätta fart på hjulen åt fel håll igen.
  • I USA presenteras bättre sysselsättning men i själva verket kanske det inte är så positivt som det först verkar enligt Cornucopia?.Risken finns att det är mer under ytan som inte har kommit fram ännu. Belåningen verkar enorm enligt Flute-tankar.
  • På hemmaplan så varslar Ericsson 946 anställda i Gävle och Borås.

Jag fortsätter att ligga lågt med fonder och aktier den närmsta tiden. Vårt försiktiga mål att ha 20% av våra rörliga tillgångar i aktier och fonder uppfyller vi inte riktigt utan ligger på 16%. Detta gör att jag inte känner att vi måste minska mera men jag kommer inte att köpa på oss mer heller. Rätt eller fel. Vem vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails