söndag 12 september 2010

Söndagsbetraktelser 12/9

Söndag! En välbehövd helg som har inneburit mycket vila efter en intensiv period på jobbet.

De flesta utav er verkar vara säkra på er sak och har redan nu, en vecka före valet, bestämt er för vad ni ska lägga er röst på. Den nu stängda undersökningen visar att 17 av 18 har bestämt sig. Om detta är representativt så borde valundersökningar mm. ganska så säkra. Om en vecka så vet vi!

En blogg som jag följer är Fundamentalanalysbloggen. Tidigare i veckan så kom det en försiktig prognos över var börsen är på väg på kort sikt. Fundamentalanalysbloggen tror på en fortsatt fin utveckling baserat på en låg värdering med tanke på de vinster som visas upp. Jag tror och hoppas att skribenten har rätt.

I och med att jag pendlar till mitt jobb så stiger jag upp rätt så tidigt om mornarna under veckorna. Det är ju synd att säga att jag är pigg då jag stiger upp men jag räknar mig nog som relativt morgonpigg jämfört med många kompisar och släkt. Enligt en undersökning så har morgonpigga ofta bättre betyg och bättre utbildning vilket ökar chanserna till bättre jobb. Detta eftersom de är mer proaktiva.
Hmm… varför har jag inte märkt något av detta?

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails