söndag 19 september 2010

Söndagsbetraktelser 19/9

Då har vi varit och röstat för denna gången. Det ska faktiskt bli skönt när det lugnar ner sig efter valet, eller, förhoppningsvis lugnar ner sig efter valet. Läget är ju inte klart förrän alla rösterna är räknade. Är det bara jag som tycker att årets valkampanj och mediebevakning har mer liknat den som är inför och under melodifestivalen. Jag tittade på “Olssons valstuga” igår och fick känslan av en uppesittarkväll inför julafton eller liknande. Det har varit betydligt mer “show” i år än tidigare. Både på gott och ont.

En kanske något bortglömd händelse är att 50-öringen försvinner som betalningsmedel nu den sista september. Bloggaren Dynamiska finanser har skrivit om vad man kan göra med de 50-öringar som man har liggande i gamla spargrisar, gamla plånböcker mm. Välgörenhet som inte märks i plånboken men som kan göra stor skillnad för de som mottar hjälpen. Om man nu skulle missa att lämna in eller köpa upp sina 50-öringar så är det ingen panik. Fram till den 31 mars 2011 går det att lösa in myntet på banken.

Jag hade som sagt en lite motig dag på jobbet i torsdags. Jag har väl fått lite distans till det hela men det har väkt tankar hos mig. Jag tycker i grund och botten om mitt jobb men med tanke på hur mycket tid man lägger på jobbet och för att ta sig fram och tillbaka till jobbet så vill jag att det ska vara givande för egen del – något det inte var i torsdags. Någon som ofta funderar på “Det som är livet” är Per Penning. Läsvärt och tankvärt!

Efter min titt på Nokias aktie igår så har jag funderat vidare på om det är köpvärt eller inte. Jag ska gå djupare in i siffrorna och titta. Eventuellt blir det ett köp av en mindre post med en tight stop-loss.

Nu väntar jag på att vallokalerna ska stänga så att de första resultaten rullar in i TV-rutan. “… och 12 poäng går till…”

Mina inlägg under veckan:

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails