söndag 7 februari 2010

Söndagsbetraktelser 7/2

Jag har börjat med en strategi för mina aktie- och fondaffärer. Den är inte helt färdig ännu men jag har insett att jag måste investera i något fler branscher än vad jag hittills har gjort för att sprida riskerna. Jag har under veckan tittat närmare på SCA men har kommit fram till att det är ett stabilt och bra bolag, men för närvarande för dyrt. Inte för att det är läge att gå in på aktiemarknaden just nu, då oron verkar tillta på nytt. Vi får se om det håller i sig längre denna gången eller om det “går över”. Marknadens minne verkar ibland vara väldigt kort. Jag kommer att leta vidare efter bolag som jag tycker verkar intressanta och köpvärda, för att vara beredd när det blir läge.

På tisdag kommer Swedbank med sitt bokslut. Swedbank är ett av mina få innehav. Spännande att se vad resultatet kommer att bli. De så kallade experterna tror på ett resultat för Q4 på hiskliga –1,245 MKR. Jag hoppas de har fel och att resultatet blir bättre än så. Swedbank är en aktie jag tror har en relativt stor uppsida om det inte finns fler skelett i garderoben.

Helgen har mest gått till att umgås med släkten men i sista stund så tog jag mig i kragen och var rädd om våra grejor. Jag tvättade bilen, den såg ut som ett rullande saltkar.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails