söndag 14 februari 2010

Söndagsbetraktelser 14/2

Veckan som har gått har bestått av jobb, jobb och mer jobb. Nu är det bara en vecka kvar innan årets skidsemester stundar i Sälenfjällen. Längtar!

I fall någon har missat det så har bloggrannen “Mot miljonen” har sjösatt sitt projekt “Matematikvideo”. Jag har varit inne och tittat på siten och en av de gratis filmer som finns där. Verkar vara ett mycket bra upplägg. För att hjälpa till så har jag lagt upp en banner till siten som kommer att få ligga kvar där en tid. Gå gärna in och titta. Lycka till med satsningen!

Cornucopia? har också uppmärksammat den bostadsbubbla som jag skrev om igår. Cornucopia? verkar dock helt säker på att det är en bubbla. Frågan är vad som definierar en bubbla. Uppblåsta priser givetvis, men måste alla bubblor spricka? Kan de inte bara långsamt sjunka ihop och anpassa sig till verkligheten? Jag tror också att priserna i storstadsregionerna är för höga, men för egen del så är jag inte särskilt orolig.

Andra bloggar om: ,

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails