söndag 18 oktober 2009

Skänk både liv och pengar - Ge blod

Nu känner jag mig duktig! Inte nog med att jag har lånat ut pengar genom Kiva, något jag länge hade tänkt, utan jag tog tag i att bli blodgivare för ett tag sedan. Jag var på min första "tappning" i veckan vilket kändes väldigt bra. Jag var lite orolig för hur jag skulle reagera men det var inga som helst problem. När jag var färdig så fick jag frågan hur jag ville ha min ersättning, något som jag inte visste att jag skulle få. Man kunde välja mellan en t-shirt, presentkort på 50kr som gällde i affärer nere i city eller att skänka summan till den lokala föreningen för barn sjuka i cancer. Valet var enkelt - hoppas barnen får en trevlig utflykt eller några nya spel till avdelningen.

Läs mer om blodgivning samt anmälan för ett besök på Geblod.nu

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails