onsdag 28 oktober 2009

Storlek på månadsutgifter

Jag satt med våra räkningar för någon dag sedan. Denna månad kom det tyvärr lite extra räkningar pga bilinköpet, ny försäkring mm. Hur som helst, månadsutgifterna brukar hamna på runt 20.000. I detta är inräknat huslån (inkl. amortering), mat, bilar och bensin, driftkostnader och reparationer för huset, telefoner+bredband. Det som inte är med i detta är kläder och skor. Jag skulle tänka mig att detta hamnar på ytterligare 1500-2000 per månad. Små barn = mycket kläder! Detta skulle innebära att det går år ca 22.000 för att dra runt hela "företaget familjen" på en månad. Vi är då 2 vuxna och 2 barn i hushållet. Mycket pengar! Frågan är om det är mycket jämfört med andra eller om vi ligger "normalt" till. Tittar man på tex lyxfällan så är det ju denna storleksordning som brukar saknas varje månad. Inte riktigt jämförbart! Jag har lagt upp en undersökning här till höger, där ni kan ange era ungefärliga månadskostnader. Svara gärna! Jag är medveten om att det inte går att jämföra dessa siffror då det beror på familjesituation, ensamstående, storlek på familj mm. men tycker ändå det skulle vara intressant att se resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails