fredag 17 april 2015

Det går upp och sedan går det ner

Efter att börsen i stort sett bara har gått upp den senaste tiden så blir jag lite förundrad över vilka summor det rör sig. En dag med även små rörelser uppåt så ökar även mitt blygsamma innehav med mer än vad jag tjänar på mitt lönearbete. Inte illa, men fascinerande då man inte behöver göra något, utan att titta på.

Nu är det ju så att en vinst är ju inte en vinst så länge man inte har realiserat den. Vilket jag har fått se idag. OMX ner 1,7% i skrivande stund. På samma sätt som innehavet ökade snabbt så försvinner det lika snabbt. Jag oroar mig inte för mycket över detta utan tror att börsen kommer att leverera över tid. Tålamod!

Under veckan som gått har jag återinvesterat utdelningen som jag fick i Telia. Kursen har fallit mer än utdelningen och värderingen ser hyffsad ut enligt mig.

Under dagen så passade jag även på att öka min andel i SEB. Även här har kursen gått ner rätt kraftigt efter utdelningen. Om utdelningen för nästa år blir oförändrad är direktavkastningen på fina 4,7%.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails