torsdag 9 april 2015

Fler räntebevis

Min kassa för framtida aktieaffärer har jag på ett sparkonto hos Avanza. Nyligen blev räntan på detta konto sänkt från 0,8% till 0,6%. Liten skillnad kan tyckas, men eftersom de aktier jag har på min bevakningslista just för tillfället är långt ifrån de möjliga inköpskurser så såg det ut som om dessa kunde få stanna på kontot en längre tid.

Jag äger sedan tidigare några räntebevis från Nordea och det känns som en hyffsat säker och för tillfället ok lösning för att åtminstone få lite avkastning på sina pengar. Det blev alltså ytterligare något räntebevis idag och min kassa har minskat till en mer lämplig nivå. Hur länge jag kommer att äga dessa återstår att se.

Hur tänker ni nu när räntan är låg samt när (i mitt tycke) börsen är högt värderad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails