söndag 7 november 2010

Söndagsbetraktelser 7/11

Söndag! En dag för vila och rekreation!? Nja, inte för en småbarnsförälder med hus. Nästan fullt schema hela helgen men det är väl faktiskt så man vill ha det. Helgdagar finns knappt längre. Det var ju som bekant “röd-dag” i lördags men den lokala byggvaror-affären var öppet som vanligt – fullt med folk. Det samma var det med de vanliga hemelektronik-affärerna i vår lilla stad. Öppet som vanligt och med massor med bilar på parkeringen. Det är ju bra med bättre service och tillgänglighet men ibland undrar man om det inte vore vettigt att faktiskt ha stängt i affärerna.

Veckan som kommer innebär en massa jobb. Mycket att göra både på jobbet och hemma. Trots detta så hoppas jag att jag kommer kunna smita iväg på mitt första möte med Aktiespararna där jag är medlem. Programmet är intressant med bla makroekonomi och en av storbankernas syn på utvecklingen av denna. Får se om det stämmer överens med min syn och tro. Återkommer eventuellt med en liten rapport.

Fortsatt trevlig söndag!

Mina inlägg under veckan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails