tisdag 25 maj 2010

Ibland är 1600 billigt…

Det är inte ofta man blir lycklig av att betala 1600 kronor. Men det beror helt på omständigheterna. Det hände mig igår!

Bilen behagade att krångla och min gissning var att det skulle krävas nya belägg och skivor runt om. Eventuellt även nya bromsok. Jag riktigt såg tusenlapparna sväva iväg och tänkte att det här blir nog inte billigt. Vi har ju ett buffertsparande för detta, avser större reparationer men ska även finnas där för framtida bilköp. Även om buffertsparandet finns så vill man ju egentligen inte röra dessa pengar, men denna gången så verkade det tyvärr vara dags.

Gissa om jag blev förvånad när jag hämtade bilen och prislappen slutade på 1600 kronor. Det kändes faktiskt som rena vinsten även om detta givetvis också är mycket pengar. Bilmekanikern hade själv renoverat bromsoken, bytt belägg på två av hjulen, skivor bedömde han att de inte behövdes bytas förrän till nästa service. Arbetskostnaden var mindre än halva summan vilket jag inte riktigt får ihop med tanke på den tid som han verkar ha lagt ner.

Skönt med en sådan verkstad där de verkar tänka på det bästa för kunden istället för att bara sälja nytt för att det är det enklaste för dem. Här tänker jag lämna in bilen fler gånger. 

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails