lördag 7 mars 2015

Bevakningar

En händelse i veckan fick mig än en gång att inse att livet är här och nu. Förvänta dig inte och kör inte enspårigt på att allt ska gå som du har planerat här i livet utan inse att det kan ta helt andra vägar utan att du kan påverka det. Hur man ska hantera detta är högst personligt men jag inser att man kan inte skjuta upp allt som man vill göra till morgondagen. Har du något högt på din önskelista – se till att genomföra det i tid!

Veckan som gick var lite mer tveksam när det gäller utvecklingen på börsen. För mig som väntar på köplägen så känns det lite som “äntligen”. Personligen tror jag att det kan bli lite skakigt framöver och att börsen fortsätter nedåt för att sedan ta fart igen. Någon bubbla som brister tror jag inte på för tillfället utan det kommer nog senare. De bolag som jag närmast följer för att kunna köpa är Investor, SAAB och Sandvik. Castellum skulle jag gärna öka i men den ser för närvarande något för dyr ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails