söndag 15 mars 2015

Söndagsbetraktelser 15/3

Våren har anlänt och vi lämnar den kalla och mörka, och därmed den dyra, delen av året bakom oss. Misstänker att värmeräkningen i år kommer att vara längre än på länge då vintern aldrig riktigt kom. Skönt är det att kunna vara ute i trädgården och pyssla lite även om risken för bakslag för våren är påtagligt och man bör inte göra “för mycket” än.

Under veckan som gått har börsen gått lite upp, och lite ner. För egen del så ligger jag i stort sett på samma nivå som vid förra veckoslutet. Jag har lite för mycket tid över just nu, och det resulterar i att jag kollar på aktiekurserna lite väl ofta för att det ska vara riktigt hälsosamt. Jag får jobba hårt med mitt tålamod för att hindra mig för att göra affärer som jag bör låta bli. Jag har min plan och ska hålla mig till den. Än så länge så har det gått bra!

I veckan blev det ett inköp av Investor. Övriga aktier jag har på bevakning finns på min bevakningslista. Utöver denna lista kan jag tänka mig att öka i Castellum om priser går ner. En annan aktie som är intressant prismässigt är Eolus Vind men här utgör denna aktie för stor del av portföljen och jag hindras därför ifrån att köpa fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails