måndag 16 februari 2015

Sena betraktelser

Lite sena söndagsbetraktelser som jag inte hann med igår!

Det gläder mig att fler är intesserade av Eolus Vind. Detta företag som jag själv tror mycket på framöver. De har intressanta projekt på gång och en stor kassa efter sin senaste försäljning. Läs vad Ekonomiblogg: skriver här:
Jag har tittat på Eolus en tid

Den svenska börsen har gått som tåget den senaste tiden. Upp 12% bara i år. Sunt? Nej inte om ni frågar mig. Jag ser företagsvärderingarna som alldeles för höga utan att vinsterna har följt med på samma sätt. Börsen är dopad idag och det kommer att visa sig förr eller senare. Jag har en del aktier som ser intressanta att köpa in, men väljer att avvakta för att se om det blir något dipp framöver. Jag bygger en kassa för framtida inköp som får ligga i räntefonder så länge. Jag väl medveten om att träffa botten är extremt svårt och det är inte där jag siktar utan det blir köp när värderingarna ser bättre ut. Det tar imot att köpa på ATH!
Fler tankar om läget på börsen:
Är börsen farlig idag?
IT-Krasch, Finanskris & Kvalitetsbubbla?
Börsfesten - tid för perspektiv och ödmjukhet?
Risknivå på börsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails