fredag 19 februari 2010

Grattis på mig!

 

Varför denna rygg-dunk på mig själv? Jo, för detta är inlägg 100 i denna blogg sedan starten senhösten 2008. Det första, inte så genomtänkta, inlägget kom till efter att ha läst ekonomibloggar ett antal månader och fått en slags skrivklåda i fingrarna. Mitt intresse för att skriva i bloggen har gått lite upp och ner men har på senare tid blivit en slags avkoppling och andningshål i tillvaron. Jag tror också att jag under året har hittat fram till en lagom nivå samt till ämnen som jag vill skriva om.

Inte minst har bloggen givit mig ytterligare en dimension till att bli intresserad av och förstå privatekonomi. Jag inser också att jag har mycket kvar att lära, inte minst på fond och aktiesidan där mina köp tidigare mycket väl har kunnat fungera som säljsignaler för andra. Så illa har det faktiskt varit. Det är inte förrän helt nyligen jag har tagit tag i enkla regler för mina fond och aktie investeringar.

Bloggen har faktiskt några läsare också. Inte för att jag direkt förväntade mig det vid starten, men i snitt så har jag ca 30 besök om dagen på bloggen. Dessutom är det ungefär lika många som läser via RSS.

Blir det 100 inlägg till på Ekonomikoll? Jag vet inte. Jag skriver så länge jag tycker det är roligt och intressant. Mest för min egen del men är det någon som vill läsa och kommentera så är det givetvis välkommet.

Nu tar jag en veckas välbehövd semester, både från jobb och blogg. På återseende!

Andra bloggar om:

Bild ovan: http://www.flickr.com/photos/ammut/ / CC BY-NC-ND 2.0

2 kommentarer:

  1. Tack! Jag ska göra mitt bästa för att höja SkiStars aktiekurs under veckan.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails