söndag 3 januari 2010

Söndagsbetraktelser

Termometern visar –12 grader ute. Kallt! Mätaren för fjärrvärmen tickar på flitigt i källaren. Eventuellt ska det bli ännu kallare senare i veckan. Som det är nu så är det kanske tur att det fortfarande är ledigt i flera industrier och att då energianvändningen är relativt låg. Spotpriset på Nord Pool toppade den 18:e december på otroliga 14,58 SEK/kWh. Det lär vi nog inte igen de närmaste dagarna eftersom det nu är fler kärnkraftverk i drift men röster höjs om den fria konkurrensen på elmarknaden verkligen fungerar.

Håll koll på Sveriges effektsituation på denna sidan hos Svenska kraftnät.

I dag var sista lediga dagen av jul och nyårsledigheten. Jag fick kommentaren, av en äldre släkting som numera är pensionär, “Det blir väl jobbigt att gå tillbaka till arbetet nu efter ledigheten!?”. Jag tycker inte det. Jag hade givetvis gärna stannat hemma ett tag till men jag ser faktiskt fram emot att jobba igen. Jag tycker om mitt jobb. Men visst, frågar någon mig imorgon bitti när det är dags att lämna värmen i sängen så kan det bli ett annat svar!

Under min ledighet har jag lagt några dagar på mitt kära källarprojekt. Segt och tungt men känns bättre när jag tänker på de slantar vi sparar genom att göra en del av arbetet själv.

Mitt webb-projekt har stött på lite patrull. Har försökt att arbeta med Joomla för att få till en vettig lösning men det kommer att krävas mycket tid för att sätta sig in i de detaljer som krävs för att jag ska få det som jag vill. Låg prioriterat för tillfället.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails