måndag 24 augusti 2009

Spara till barnen

Något vi är dåliga på är att spara till barnen. De har var sitt räntekonto där julklapps- och födelsedagspengar hamnar men i övrigt inget. Mina föräldrar sparade en hel del av barnbidraget till mig och min syster vilket var ett bra startkapital. Det sparandet var också på ett vanligt räntekonto (med bok!). Tänk om de hade chansat och köpt fonder istället. Men det var ju inte lika vanligt på 70- och 80-talet.

Jag skulle nu vilja få igång ett månadssparande till våra barn i någon fond. Jag hade tänkt mig en bred fond med låg avgift som går att handla på Swedbank där vi har alla våra andra bankaffärer.
De fonder jag har kollat på är:
Swedbank Robur Indexfond Europa
Swedbank Robur Indexfond Sverige
Swedbank Robur Mix Indexfond Sverige

Någon som har någon åsikt innan jag skrider till verket? Hur sparar ni till era barn?

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails