onsdag 5 augusti 2009

Månadsavstämning Juli

Tvärt emot vad jag hade trott så visade sig Juli att bli en helt ok månad. Tillgångarna ökade med 13000 vilket var helt ok med tanke på vilka utgifter som vi hade.

Skulder: -1750
Tillgångar: +11266

Nästa månad blir nog lite tuffare då inkomsten då kommer att vara lägre eftersom jag oftast har traktamente mm. vilket jag inte kommer att få under semestermånaden. Dessutom kommer renoveringsprojektet att fortsätta med en del hantverkare vilka brukar skicka en faktura när de är klara. Man får inte heller glömma att detta är den "billiga" halvan av året då värme och elkostnader är som minst.

Jag såg också att vår "lillbil" i stort är avskriven. Den har nu ett värde på 1666 vilket är betydligt under marknadsvärdet. Jag kommer att låta den ligga kvar på denna nivå för att inte belasta kalkylen mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails