tisdag 3 juni 2014

Tågstrul

Tågstrejken ställer till det för mina resor till och från jobbet. I vanliga fall brukar jag åka en del av sträckan med Öresundstågen. Nu blir det bilen istället. I och för sig enkelt och bekvämt och man behöver inte ta hänsyn till några tidtabeller men ack så illa för plånboken och miljön. Dessutom så saknar jag stunden på tåget där man får sitta och ta det lugnt och kanske läsa en bok eller blunda en stund.  De rapporter jag har fått från kollegor som trots att har vågat att prova tåget är att tågen är mer än proppfulla. Inget som lockar mig alls.

Jag hörde just på radion att de båda parterna inte har någon kontakt för närvarande. Det låter just nu inte som om detta kommer att få någon snabb upplösning. Illa, men jag hoppas på det bästa! Jag får börja undersöka möjligheterna till samåkning så länge!

Jag förstår skälen till att de strejkar och det är ett av få vapen som arbetstagarna har mot arbetsgivaren. Tyvärr så är det kunderna som drabbas. Frågan är hur hårt arbetsgivaren Veolia drabbas av detta.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails