söndag 1 maj 2011

Köp av Nokia

Det var länge sedan jag köpte några aktier nu men i slutet av förra veckan slog jag till på ett mindre antal i Nokia. Sedan jag senast skrev om Nokia så har aktien gått rent ut sagt uselt och mycket har hänt. Beslutet om att jobba tillsammans med Microsoft och därmed lägga det egna operativsystemet Symbian i malpåse tror jag är det rätta även om det kan vara smärtsamt. Att hoppa på Android och bara bli “en i mängden” är nog inte det rätta för Nokia. Där är de nog för sent ute. Microsoft windows är ju trots allt världens största operativsystem och här borde intressant fördelar finnas framöver. Inte minst för företagskunder.

Nokia kommer att hårdsatsa på lönsamhet framöver. De 7000 som får sluta är nog bara början.

Jag tror och hoppas att Nokia klarar detta samt att vi nu har ett fördelaktigt köpläge i Nokia.

Mitt samlade aktieinnehav ser nu ut så här:

image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails