söndag 27 september 2009

Lyxfällan – En bluff?

Många med mig tittar på Lyxfällan varje vecka och förfasas över vilka människor det finns som inte verkar ha någon koll över huvudtaget.

Nu senast, handlade det om ett ungt par som knappt hade mat på bordet pga. för stora kreditinköp. Ett återkommande tema i Lyxfällan. Men, den stora skillnaden mot tidigare var att de inte verkade förstå att det var kris. Med en inkomst på 20.000 i månaden men en utgift på 60.000 så kan man inte fortsätta. Det verkade nästan för tokigt för att vara sant och många verkar ha förfasats över detta beteende.

Det slog mig att kanske inte är sant, saker som rycks ur i sitt sammanhang kan kan ibland framstå som helt tokiga. Jag menar, TV3 vill ju gärna att man tittar och det gäller att skapa “sensationer” och “bra” TV. Lyxfällan är ingen dokumentär! Jag Googlade runt på lyxfällan och hittade denna blogg av en person som varit med i en tidigare säsong av Lyxfällan och verkar inte ha blivit helt korrekt behandlad. Även “Jenny” verkar ha råkat illa ut.

Jag kommer att fortsätta titta på Lyxfällan, då jag tycker det är ett bra program. Ger mig en tankeställare varje gång och en motivation att fortsätta att framförallt ha koll på min ekonomi vilket inte är samma sak som att snåla och spara hela tiden. Men, jag kommer tänka mig för innan jag dömer folk som är med och tycker att de är helt av banan. Allt som är på TV behöver inte nödvändigtvis vara sant!

Mina tidigare inlägg om lyxfällan:
http://ekonomikoll.blogspot.com/2009/09/lyxfallan.html

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails