söndag 23 november 2008

Reparera eller köpa "ny" bil

Vi har två bilar - tyvärr! Men med vår arbetssituation måste vi ha det för att få dagarna att gå ihop. Vi har en "finbil" och en "skruttbil".
Nu till problemet. Den mindre fina bilen fungerar än så länge men jag bedömmer att snart kommer att behövas ett antal reperationer för flera tusen kronor. Bilen i sig värderar jag till 10'. Kanske skulle jag få ut lite till men jag föredrar att värdera den lågt. Hur ska jag tänka här. Vid vilken kostnad är det inte lönt att reparera den utan istället köpa en ny begagnad bil? Reparerar jag, så håller förhoppningsvis bilen något/några år till. Köper jag en ny, så kommer kanske dessa problemen på den bilen också?
Tips någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails