onsdag 12 augusti 2015

Nedåt och inköp

En mörk dag på Stockholmsbörsen… men inget ont som inte har något gott med sig. Det blev två st inköp idag. Kanske lite väl tidigt om detta är början på en långvarig nergång. Jag tror själv bara det är ett till hack i kurvan.

Inköpen blev mina första utländska aktier. Att köpa utländskt har varit möjligt en längre tid men först nu med det sänkta courtaget hos Avanza tycker jag det är värt det, med tanke på hur små poster som jag köper.

Inköp 1 blev finländska Fortum. Företaget ser stabilt ut och har en mycket bra direktavkastning. Sjunker börsen ytterligare så blir det säker fler inköp av denna.

Inköp 2 blev Walt Disney. Dippade på en i stort sett bra rapport. Jag tror företaget har framtiden för sig, framför allt med de kommande Star Wars filmerna som jag själv väntar ivrigt på. Jag misstänker att det är fler som gör samma sak.

Imorgon är en ny börsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails