söndag 19 juni 2011

Söndagsbetraktelser 19/6

Börsveckan som har gått var mest i moll. Jag var modig (dumdristig?) nog att köra en minishort för första gången. Hävstången låg på ca 7 och avkastningen blev i mina ögon väldigt bra, ca 10% på insatt kapital. Det kändes lite märkligt att man kunde få så pass bra avkastning bara på en dag. Jag lyckades pricka in nergången i samband med Greklandskrisen och jag är väl medveten om att det inte var skicklighet utan mest tur. Grekland kommer nog att skvalpa vidare de närmaste veckorna, så min gissning är att man gör klokast att stanna utanför börsen ett tag. Kanske ända till efter sommaren?

Jag har beställt och fått hem “Winning Trading - All in - Any out” och “Vinnande aktieplaceringar - Från undervärderad till högpresterande” av Tobbe Rosén som jag ser fram emot att läsa i sommar. Inte för att jag siktar på att bli någon daytrader eller så, men jag vill gärna lära mig mer om ämnet och teknisk analys. Kanske kan jag få ut mer av mitt abonnemang av Hitta kursvinnare.

Det glädjer mig att jag har fått några personer som följer mig på Twitter. Jag har kört det några veckor nu och tycker det är ett sätt att få ut små funderingar och åsikter på som inte jag inte har tid eller lust att utveckla till ett helt blogginlägg.

Under helgen så råkade jag ut för en händelse som fick mig att tänka över vad som är viktigt här i livet. Det är lätt att bli fartblind och glömma vad som verkligen räknas. Jag är på ett sätt glad att detta hände, då det fick upp ögonen för mig och jag inser att det inte är för sent att ändra på sig. Någon som verkar ha koll på det här är Per Penning. Jag skulle vilja tipsa om hans inlägg om Lycka som jag plockar upp ibland. Tänkvärt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails