söndag 12 juni 2011

Bränd på Nokia

För lite drygt en månad sedan så köpte jag några Nokia aktier. Något som jag, med facit i hand, borde ha låtit bli. Det blev ett ordentligt ras för ett par veckor sedan och kursen gick under min stopp-loss kurs och jag sålde. Sura pengar att förlora men glad att jag sålde ändå då kursen har fortsatt nedåt sedan dess. Läget för Nokia ser tufft ut men jag gjorde bedömningen att det tuffa läget redan var inprisat och att framtiden skulle se bättre ut, nu med samarbetet med Microsoft. Vi får se om det vänder från dessa nivåer.

I övrigt så tycker jag det ser rätt så dystert ut på börsen för tillfället. Jag ligger likvid på ca 25%, något som jag nog kommer att fortsätta med tills börsklimatet ser bättre ut igen.

Mitt aktieinnehav fördelar sig i dagsläget så här:

image

2 kommentarer:

  1. Har följt Nokia en längre tid och låg även tungt i Nokia fram tills samarbetet med microsoft presenterades tidigt i våras. Personligen så tror inte jag inte att Nokia kommer kunna repa sig de närmaste åren. Lukrativ bransch i helhet, men jag tror inte att nokias smartphones kommer att dra in positiva siffror förens de har en telefonmodell av samma standard med iPhone. Tyvärr så dominerar apple marknaden löjligt enkelt för tillfället.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr så räcker det nog inte ens för Nokia om de fixar en telefon som motsvarar Iphone eller de bättre Android-modellerna. De måste bli ännu bättre eller eventuellt konkurrera på pris vilket inte heller är bra.
    Jag tror precis som du att framtiden är dyster för Nokia. Mitt hopp var om sammarbetet med Microsoft skulle ge några fördelar men det verkar ju inte som det för tillfället. Dessutom så har de ju inga produkter färdiga ännu.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails