lördag 11 juni 2011

Binda elpriset – väljer att avvakta

Vårt bundna elpris går ut om någon månad. När jag satt med detta för knappt ett år sedan så var min önskan att binda det på så lång tid som möjligt. Tyvärr så erbjöds jag bara 1 år vid det tillfället av det bolag som jag ville ha. Denna gången blir det ändring. Jag kommer att byta bolag och jag kommer att binda elpriset på så lång tid som möjligt. Jag är av den uppfattningen att på lång sikt så kommer energipriserna bara att öka, men på kortare sikt så är jag inte lika säker. Det finns mycket osäkerhet som jag ser det nu. Osäkerheten för tillväxten pga Eurokrisen, tveksamma siffror från USA mm. Jag tror att under ett kortare perspektiv så kan energipriserna sjunka något från dagens nivåer.

Jag satt härom dagen med både elskling.se och compriser och hittade intressanta alternativ men med ovanstående resonemang så väljer jag att vänta ytterligare några månader innan jag bestämmer mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails