torsdag 11 mars 2010

Jobb, hantverkare och Kiva mikrolån

Nya jobb i sikte
Det har kommit indikationer på att det ljusnar på arbetsmarknaden under veckan. Givetvis mycket uppmuntrande, framförallt för de som letar jobb. Själv har jag en egen indikator på när det finns gott om jobb, nämligen om avdelningen med nya jobb i tidningen Ny teknik är en egen bilaga eller är en del av den ordinarie tidningen. I veckan var det en egen bilaga - lysande tider framöver!

Själv så har jag ett jobb jag trivs med, men har lite väl långt att pendla. Jag tänker hålla ögonen öppna efter ett passande jobb på lite närmre håll. Ingen panik, men dyker det upp något så.

Oseriösa hantverkare
Jag tittade på TV4s nya serie Fuskbyggarna i går samt första avsnittet som sändes förra veckan. Otroligt att det verkar finnas så mycket oseriösa hantverkare där ute. Många är ute efter snabba pengar. Känns lite oroväckande då vi just nu håller på att utvärdera ett antal offerter för vårt källarprojekt. Jag känner att jag borde ta några fler referenser på några utav företagen samt bör kontrollera hur företagen ligger till rent ekonomiskt.

Du kan titta på de redan sända avsnitten av Fuskbyggarna på TV4 Play.

Nytt mikrolån med Kiva
Har lånat ut $25 till en familj i Kambodja som behövde en motorcykel för att ta sig fram och tillbaka till sitt arbete. Prova Kiva mikrolån du också. Det är lätt att komma igång och pengar sätter man in via PayPal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails