söndag 19 oktober 2014

Uppdaterat taxeringsvärde

Mitt i all börsturbulens så har vi nu uppdaterat vårt taxeringsvärde på huset där vi bor. Denna gången i riktigt god tid! Ändringar på förslaget som man har fått från Skatteverket behöver inte vara inne förrän den 3 november. Inte för att det är speciellt jobbigt då man kan göra det snabbt och smidigt på nätet, det är mest att man ska bli färdig till det.

Det var ett par små förändringar som gjordes. Vårt kök är inte riktigt lika nyrenoverat längre samt att vårt källarprojekt är avslutat. Totalt så hamnade vi 1 poäng högre än tidigare, men det verkar inte ha någon påverkan på taxeringsvärdet som jag förstod det.

Det som förvånar mig, precis som förra gången, är att värdet är så pass högt. Det ska motsvara 75% av marknadsvärdet vilket ger en väldigt hög värdering. Mycket högre än vad jag använder i mina kalkyler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails