söndag 12 oktober 2014

Inköp Mekonomen

Som för de flesta andra (antar jag!) så har utvecklingen på kontot varit minst sagt tveksam den senaste tiden. Jag har sett alla mina innehav gå ner kraftigt. Tråkigt, men man får inte glömma att det nu visar sig intressanta köptillfällen istället.

Jag har sedan 4020 skrev om Mekonomen varit intresserad av aktien men har tyckt att den var något för dyr enligt den analys jag själv gjort med hitta kursvinnare. Nu, när den ligger runt 140 så är den enligt mig helt klart köpvärd. Jag tror inte på något sätt att jag har hittat botten utan den kan säkert gå ner ytterligare. Då har jag lite undanstoppat för att eventuellt köpa fler.

Jag tror och hoppas att denna nedgång endast är ett hack i kurvan. Om några veckor är vi tillbaka på banan igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails