onsdag 7 september 2011

100koll något för Ekonomikoll?

I mitt sökande efter en energimätare, så visade det sig att min nuvarande elleverantör håller på att utvärdera en lösning kallad 100koll. Man har under våren genomfört en test med ca 3000 användare och håller nu på att utvärdera de synpunkter som har kommit in. Det väntas utföras ytterligare en test nu i höst där man utvärderar de ändringar som har genomförts efter de synpunkter som kom in från första testen. Förhoppningsvis så kan jag vara en av de som kan delta i denna andra undersökning. Det hade varit toppen.

Systemet bygger på att man kan ta del av informationen direkt via nätet men även med en display hemma som sitter i vägguttaget men informationen kommer även att vara tillgänglig via nätet och en app (både Android och Iphone).  Det hela låter precis som det jag är ute efter och jag kommer därför ligga lågt med inköp av en energimätare tills jag vet vad som händer med detta projektet. Om det inte finns möjlighet att vara med i denna testrundan borde systemet snart vara redo för att skeppas ut på marknaden.

Kanske har någon läsare varit med i testen av 100koll och vill dela med sig av erfarenheter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails