tisdag 19 oktober 2010

Aktieinnehav 19/10

Det slog mig att jag har nog aldrig redovisat vad jag har för aktier, om nu någon skulle vara intresserad av det. Det kommer här! Samtliga aktier är tänkta att behålla på lång sikt (i min värld 1 –5 år).

image

Aktier med orealiserad vinst:

  • Eolus Vind B – Har haft denna länge och har legat på minus en längre tid. Nu har aktien börjat röra sig uppåt. Kanske inför rapporten den 28/10?
  • Securitas B – Ganska så nytt innehav.
  • Swedbank A – Gammalt innehav. Köpte nog vid rätt tillfälle. Finns det mer att ge här?
  • TeliaSonera – Gammalt innehav. Jag gillar företagets produkter själv men konkurrensen är hård. Snart dags att sälja?

Aktier med orealiserad förlust:

  • SkiStar B – Gammalt innehav. Har sålt av en del med förlust tidigare men vill ändå ha kvar en del då jag tycker det är ett välskött och spännande företag. Fler förvärv på gång?
  • Hennes & Mauritz B – Nytt innehav. Lyckades köpa efter rapporten och sedan dess har det sjunkit ytterligare. Jag hoppas och tror det vänder på sikt.
Andra bloggar om:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails