torsdag 30 december 2010

Julledighet

Julhelgen är passerad men ledigheten består. Många projekt var planerade under ledigheten men försoffningen är total. Det kanske är resultatet av en stressig och jobbig höst?! I vilket fall som helst så har jag tagit mig i kragen de senaste dagarna och i alla fall lyckats bocka av några punkter på listan.

Som vanligt så blev det alldeles för mycket julkappar trots att vi varje år säger att vi ska dra ner på det. Som tur är, så är det mest barnen som får och inte vi vuxna. Här har det trots allt blivit lite bättre under åren som gått.

Under julhelgen så behagade min stationära dator att lägga av. Det är mest denna jag använder för bloggande, ekonomi, räkningar samt att jag använder det till nöjen, så som att redigera film och spela lite spel. En ny dator skulle införskaffas och det passade bra med mellandagsrea för en gång skull. Hittade en lämplig dator där både pris och prestanda verkade stämma. Försäljaren menade att denna väl skulle täcka mina behov. Väl hemma så blev det en besvikelse. Datorn hade kraft nog att för kontor och film men för mina spel så räckte inte grafikkortet till. Till min glädje så erbjöd Elgiganten öppet köp i 30 dagar så det var bara att köra och lämna tillbaka den och få pengarna insatta på kortet igen. Mycket smidigt. Det blev ju inget köpt denna gången, men nästa gång kommer jag överväga att använda just Elgiganten igen just på grund av deras fördelaktiga erbjudande med öppet köp. Vad jag har sett så kräver andra butiker en summa för återställande av datorn vilket inte behövdes hos Elgiganten.

Nu väntar snart ett nytt år. Spännande!

3 kommentarer:

  1. Köp *inte* märkesdatorer hos elektronikkedjorna. Sätt ihop ett paket själv hos komplett, inet, eller dustin, lägg till 500kr för montering och vänta på paketet. Du får mycket bättre grejor för samma pris.... Vad har du för budget så kan jag tom sätta ihop en åt dig? Håller själv på med det nämligen och har lagt många timmar på research :)

    SvaraRadera
  2. Jo, jag är inne på just det spåret. Det blir troligtvis ett uppgraderigspaket som jag sätter ihop själv. Jag ville väl vara lite bekväm och ville ha en snabb lösning som bara fungerade.
    Leveranstiden är lite för lång för mitt tycke just nu, alla prisvärda moderkort verkar ha gått åt som smör i solsken nu under julledigheten.

    SvaraRadera
  3. Kan rekommendera Inet i så fall, är du medlem på sweclockers (forum på nätet) bjuder Inet på frakten och du kan på forumet få lite hjälp med att välja ut de delar du behöver.

    Inet kan även hjälpa till med monteringen om du inte känner för att göra det själv :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails