lördag 25 oktober 2014

Hur göra med CdOn?

Jag har varit ägare i CdOn ett tag nu. Jag har förstått att det inte riktigt passar in i den sparfilosofi som jag har nu men jag har ändå haft tro på företaget och väntat på ett bra tillfälle att kliva av.

Nu vet jag inte om det tillfället kommer att komma. Företaget kommer att byta namn till Qliro Group. Detta för att komma ifrån den numera lite dammiga siten CdOn misstänker jag. Qliro Payment Solution är deras namn på en betaltjänst som de nu behöver mer pengar till för att kunna lansera. Frågan är om jag tror på denna delvis nya inriktning? Känns som om konkurrensen här är rätt så tuff med Klarna i spetsen på den svenska marknaden.

Aktien fick sig en rejäl törn och bottnade runt 16 kr i veckan. Den har sedan återhämtat sig något men det känns som tidigare kurser på 25-30 är långt borta.

Jag får ta mig en rejäl funderare på hur jag ska göra här.

2 kommentarer:

  1. Mitt råd: köp fler Mekonomen istället.

    CDON är ett svårt case med nyemmission runt hörnet. Tror man att man förstår bolaget och ser deras potential ska man naturligtvis gå med och satsa mera pengar. Om inte...

    Mekonomen är enklare och nu på rea.

    /K

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om att Mekonomen ser väldigt prisvärd ut just nu men jag har en del redan i aktien.
    Det är just det att förstå och tro på bolaget när det gäller CdOn. Är inte så övertygad längre...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails